NOVOSTI

Veći kapacitet, sigurnije, a manja cijena - cink-zrak baterije mogle bi biti budućnost elektronike

Baterije budućnosti mogle bi imati do 5 puta veći kapacitet

U zadnjih nekoliko godine eliminirani su neki od najvećih problema korištenja baterija temeljenih na metalu cinka i kisiku iz zraka.
Prazna baterija

Ocjena članka

0

Ocijeni novost

Baterije budućnosti mogle bi imati do 5 puta veći kapacitet
5

Cink-zrak baterije postoje već neko vrijeme i koriste se u nekim specifičnim uvjetima. Međutim, najveći problem kod baterija baziranih na cinku je nemogućnost ponovnog punjenja – jednom istrošena baterija mora ići na recikliranje.

Međutim, 2013. godine znanstvenici sa Sveučilišta Standford razvili su napredniju verziju cink-zrak baterije koja ima puno dulju trajnost, no dodatak skupocjenog iridija i platine podigli su cijenu baterija te još nisu bile spremne za komercijalizaciju i šire korištenje.

Srećom, znanstvenisi sa Sveučilišta u Sydney-u došli su do rješenja koje bi omogućilo drastično lakše punjenje baterija, te korištenje puno jeftinijih materijala koje bi snizile cijenu proizvodnje.

Prototip zink-zrak baterije. Izvor: Sveučilište u Sydney-u
Prototip zink-zrak baterije. Izvor: Sveučilište u Sydney-u

Cink-zrak baterije, kao što i samo ime govori, sadrže metal cinka u sebi te im je potreban kisik iz zraka za proizvodnju električne energije. Kako je cink puno rašireniji od litija, cijena materijala puno je manja, što zajedno sa do (teoretski) 5 puta većim kapacitetom u odnosu na tradicionalne baterije bi riješilo ogroman broj problema koji utječu na baterijski pogonjene uređaje. Problem se pojavio kod ponovnog punjenja baterije jer nedostaju katalizatori koji bi uspješno smanjivali i povećavali razinu kisika prilikom pražnjenja i punjenja baterije.

Po izjavama profesora Yuan Chen-a, koji radi na sveučilištu u Sydney-u, njegov tim došao je do metoda od 3 koraka kojima bi se riješio problem nedostatak regulacije kisika u bateriji, čime bi se otklonio najveći problem kod šire uporabe novih baterija. Korištenjem lako dostupnih metala kao što su željezo, kobalt i nikal moguće je osmisliti sustav kontrole kisika u baterijama, što omogućuje ponovno punjenje.

Osim većeg kapaciteta i jeftinije cijene, cink-zrak baterije su znatno manje štetne za okoliš, te su sigurnije jer ih ne prate neke mane koje su povezane uz litij-ionske baterije. Trenutni rezultati su obećavajući jer se kroz 60 ciklusa punjenja i pražnjenja kapacitet baterije smanjio za manje od 10%. Iako su litij-ionske baterije trenutno bolje što se zadržavanja kapaciteta tiče, potrebno je napomenuti da su one rezultat desetljeća aktivnost i skupog istraživanja, dok cink-zrak baterije tek sada postaju mogućnost u koju će se početi intenzivnije ulagati.

string(4) "post" string(0) ""
string(4) "post" string(0) ""
string(4) "post" string(0) ""
string(4) "post" string(0) ""
string(4) "post" string(0) ""
TEST MJESECA

Novi predstavnik Mate serije

Huawei Mate 20 Pro

string(4) "post" string(0) ""
string(4) "post" string(0) ""

TOP 10

  • Najpopularnije
  • Najbolje ocijenjeno
string(4) "post" string(0) ""

Usporedi mobitele

 
Primjer slika za usporedbu 1
Primjer slika za usporedbu 1